رئيس دادگستري يزد: لازمه كار در دستگاه قضايي داشتن عدالت است



رئيس كل دادگستري استان يزد در جمع قضات و مديران دفاتر شعب اين دادگستري بر نقش مهم قوه قضائيه در كشور اشاره كرد و گفت: از آنجايي كه عدالت و برخورد با مفسدان از جمله مهمترين وظايف دستگاه قضايي است، بايد مجموعه كاركنان دادگستري اعم از قضات و كارمندان در جهت تحقق اهداف اين قوه در استان يزد تمامي تلاش خويش را به كار گيرند.

به گزارش يزدفردا به  نقل از روابط عمومي دادگستري استان يزد، غلامحسين حيدري افزود: لازمه كار در دستگاه قضايي داشتن عدالت است و نبايد اين احساس در مراجعين به وجود بيايد كه كاركنان دادگستري از يكي از طرفين دعوا جانبداري مي كنند.

وي در ادامه بر لزوم نظارت مديران دفاتر بر پرسنل شاغل در دفاتر و نظارت رؤساي شعب بركاركنان دفتري تأكيد كرد و گفت: چنانچه يك نفر از كاركنان اين دادگستري اقدام غيرقانوني انجام دهد قطعاً حيثيت كل دادگستري و تمامي كاركنان آن را خدشه دار ساخته است.

وي راه حفظ حيثيت دادگستري و جلوگيري از خدشه‌دار شدن آن را نظارت افراد مسوول در دادگستري بر زيرمجموعه خويش دانست و اظهار اميدواري كرد كه دادگستري كل استان يزد بتواند با قاطعيت هر چه تمامتر با اخلالگران نظم اجتماعي و مزاحمين به نواميس، اموال و آبروي مردم برخورد و امنيتي كه شايسته مردم شريف اين استان است را به آنها ارائه كند.

وي از قضات خواست چنانچه متهمين خطرناك دستگير شدند، در دادسرا با صدور قرار مناسب و در محاكم بدوي و تجديدنظر با صدور احكام قاطع جلوي شرارت اين افراد گرفته شود./ف


يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا